fredag 28 januari 2011

Inspiration

Har fått nys om en fantastisk verksamhet som bygger på motion men som bidrar till att förbättra livet för barn med cancer och deras familjer! Jag tycker att hela projektet är så inspirerande och underbart att jag bara måste dela med mig av den! Jag talar om en cykeltur från Sverige/Danmark till Paris, Frankrike som kommer att ske nu i sommar där både erfarna och oerfarna cyklister deltar, allt till förmån för barncancerfonden! Redan nu ligger Team Rynkeby i hårdträning för att förbereda sig inför sommarens strapats. Man kan följa varje lags framsteg i deras blogg. Sverige har två lag - Team Rynkeby Malmö och Team Rynkeby Stockholm. Danmark har 11 lag. Jag applåderar deras ansträngningar och önskar dem lycka till! Det ni gör är fantastiskt! Alla ni stora företag som sitter på en massa pengar, passa på att sponsra detta cykeläventyr till förmån för cancersjuka barn och deras familjer! Jag utmanar er mot varandra!

Spekulerar vidare kring mitt vanliga, lilla Svenssonliv, där jag funderar på att vara med i Vårruset. Det "äventyret" (5 km) känns ju lite futtigt i jämförelse med Team Rynkebys projekt. Det hade varit sjukt häftigt att få vara med om en sådan upplevelse som de här lagen just nu tränar inför. Kanske får jag också den chansen någon gång i livet, vem vet? Men just nu säger jag: Go Team Rynkeby, GO!!!

2 kommentarer:

  1. Jättebra att det börjar komma så mycket event som bidrar till välgörenhet! :)

    Hoppas du får en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är det verkligen! Jag tycker det är grymt inspirerande också! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D