söndag 30 oktober 2011

100 gram upp

Vikt: 60,9 kg. En viktuppgång på 100 gram. Inte mycket. Bebisvikten har inte börjat lägga på mig så mycket vikt än. Vilket är bra. Vill inte, som barnmorskan sa, gå upp till min ursprungliga vikt innan jag blev sjuk plus 15 kg. Det skulle innebära en viktuppgång på hela 22 kg under graviditeten!!! Nej, nej, nej, nej... Det vill jag absolut inte! Nä, 100 gram på 1,5 vecka känns ok. Lugnt och fint med viktuppgången tack. Måste bli bättre på att tänka på vad jag stoppar i mig igen. På helgkvällarna är det lätt att det slinker ner både det ena och det andra. Fast inte riktigt i samma mängder som förut.

2 kommentarer:

  1. Grattis till bebisen :) Bra att du håller ställningarna även under graviditeten. Det som bebisen behöver motsvarar en macka extra per dag. Jag åt MYCKET mer, båda gångerna. De sviterna lider jag fortfarande av.

    Kram, pernilla be

    SvaraRadera
  2. Tack! Det känns rätt häftigt att ha en växande mage som jag faktiskt är stolt över!
    Än så länge är jag riktigt dålig på det där med mellanmål. Men jag är noga med frukost, lunch och middag. Sen slinker det ju ner lite onyttigheter då och då, men inte i såna mängder som förr i tiden som tur är. Känner dock att det är nåt jag måste tänka på, för det är alldeles för lätt att halka in i gamla vanor.

    SvaraRadera

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D