söndag 6 november 2011

Det stora tarmtestet

Har ju haft en hel del problem med tarmarna sedan jag blev sjuk i slutet av augusti. I ett försök att minska smärtan i tarmarna har jag därför till viss del anpassat min kost genom att undvika gasbildande mat och dylikt. Sedan jag i måndags fick recept på Dimetikon mot gasbildning och jag började med tarmregleraren Inolaxol igen har jag varit stabilare i magen, samt haft allt mindre smärtor.


Så idag. Eldprovet. Chili con carne. Mmm, gott! Men oj, gasbildande... Låt mig framställa orsakerna: starkt kryddad mat, gul lök, vitlök, bönor. Till maten drack jag dessutom mjölk, något jag på inrådan från läkarvården motvilligt har avstått från i minst en månad.


Resultat, hmm...

Smärta: minimal.

Obehag: inte direkt, ingen skillnad mot innan kvällsmaten i alla fall.

Känsla: glädje, lättnad. Yes!


Orsak? Mår jag bättre? Är det medicinen som gör underverk? Eller är det en kombination av både och? Jag har ingen aning. Men just nu spelar det mindre roll. Jag känner mig friskare, starkare, mer redo för vardagen med jobb och allt vad det innebär och det känns fantastiskt! Tummen upp för det!


Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D