söndag 8 januari 2012

Planer inför framtiden

Är ju gravid för tillfället och beräknas föda ca den 22 april. Hade egentligen velat gifta mig med sambon innan dess, men vi insåg att tiden inte räcker till, speciellt inte eftersom jag blev sjuk i 2 månader efter att jag upptäckte graviditeten. Vi beslutade oss för att gifta oss när vi döper Krabaten istället, typ i sommar. Då har man liksom alla samlade i alla fall. Det kommer inte att bli något fancy bröllop, för det har vi inte pengar till, utan huvudsaken är att vi gängar oss inför alla dom människor som vi bryr oss om.


Nu till poängen. Sambon sa att man ju måste gå ner i vikt tills man gifter sig och jag som har lagt på mig mer än bebisvikt under jul-ledigheten är benägen att hålla med. Skärpning krävs! Inget snask under veckorna och det är dags att prova på crosstrainern igen, för första gången sedan jag blev sjuk. Sambon planerar att lägga upp ett tränings-schema till sig själv också, för viktnedgången gäller oss båda, även om det i mitt fall egentligen handlar om att inte gå upp betydligt mer än vikten som kommer i samband med graviditeten.


Så, imorgon, måndag är det meningen att vi ska starta projektet "bröllopsvikten"! Kanske kan denna utmaning ge förnyad inspiration till ett sundare leverne? Kanske kan det i och med detta medföra lite mer aktivitet på den här bloggen också? Det vore något! ;P


Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D