söndag 14 april 2013

Återinvigning

Har inte tränat på hela veckan och så igår kväll när vi skulle kolla på en film kom jag på att om jag inte tränade så skulle jag inte klara av att träna två gånger den här veckan. Så under början av filmen gjorde jag några omgångar situps, pushups och benlyft från soffan. Skämdes lite för mitt dåliga engagemang, men sa till maken att det visst gills.

Men skammen förde något gott med sig, för idag återinvigde jag min crosstrainer. Den har jag inte använt sedan jag var gravid, och då använde jag den nog bara en gång. För att ge lite tidsperspektiv. Modig fyller 1 år nästa vecka och fram tills igår då jag grävde fram den har crosstrainern varit ett bra avlastningsställe.

Modig hade somnat i vagnen när vi var ute på långprommis på morgonen med Allvädershunden. Så min deal med mig själv var att antingen skulle jag träna tills Modig vaknade, eller i alla fall i 30 minuter. Det blev 30 minuter och svetten rann. Den insatsen gjorde mig mer nöjd med mig själv än träningsinsatsen igår kan man ju minst sagt säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D