söndag 5 februari 2012

Att bestämma sig är första steget

Och det är här jag ofta misslyckas. Efter min sjukdom så har jag inte kommit igång med träningen, även om jag vet att det är bra att träna när man är gravid. Tränade en gång på crosstrainern och sen har det inte blivit mer. Det är tur att vi har hund så att jag kommer ut och rör på mig litegrann i alla fall.

Att bestämma sig har liksom olika uttryck. Jag kan säga till mig själv att NU, NU ska jag komma tillbaka i bättre träningsrutiner igen, men om inte hjärtat är på samma våglängd som hjärnan och förnuftet så är det mest ett påstående till mig själv. Inte ett beslut som jag kommer att följa. Det svåra förutom att starta är ju att fortsätta - follow through så att säga. Att hitta rutiner som fungerar. Just nu handlar livet om så mycket annat så jag har svårt att bestämma mig på riktigt. Det beslutet blir liksom inte prioriterat och då faller hela tanken. Jag tänker dock att jag kommer att ta tag i det, jag kommer att bestämma mig för att kämpa igen. Det kanske dröjer lite innan jag hittar dit bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D