lördag 4 augusti 2012

Inte samma mängder

Vissa dagar äter man ju onyttigheter. Så är det ju och så kommer det att förbli. Jag inser att jag aldrig helt kommer att sluta med dem. Att tänka något annat vore naivt av mig. I snart 34 år har jag varit en godisråtta och så kommer jag att förbli. Däremot har jag noterat en förändring i min konsumtion. När jag har såna dagar då jag äter onyttigheter så konsumerar jag betydligt mindre mängder än vad jag har gjort tidigare i livet. Det måste ändå vara ett gott tecken tycker jag! Idag till exempel. Till kvällens film åt vi av min hemgjorda nutellaglass (mums måste jag bara säga), sen tog vi fram lite smågodis i en mindre skål (också ovanligt, brukar ha stora, välfyllda skålar). Vi åt inte ens upp allt i skålen! Det var hälften kvar när filmen var slut och jag skulle faktiskt inte kunna tänka mig att äta mer nu! Konstig känsla för att vara jag. I vanliga fall äter jag och äter tills jag mår illa och skålen är slut. Är inte skålen slut äter jag lite till. Jag hoppas att detta kommer att kunna hålla i sig och att jag sedan kan tillskrivas måttlighet som en av mina dygder, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D