måndag 6 augusti 2012

Morgonmänniska

Vissa människor är kvällsmänniskor. Det är inte jag. Jag är en typisk morgonmänniska. I princip så stämmer det in på mig att det jag inte får gjort under förmiddagen, det blir inte gjort. Detta är ganska tydligt nu när jag är föräldraledig. Så imorse, efter Modigs morgonamning tog jag mr D på en liten joggingtur när klockan var 7.10. Det var ingen lång runda. Jag var borta i drygt 25 minuter och sprang 2,5 km. Varje gång jag sprang förbi en bänk var jag tvungen att göra en övning där. Sprang förbi några bänkar så jag hann med 10 dips, 10x2 armhävningar och 10 lunges på vardera ben. Så totalt sprang jag förbi 4 parkbänkar. Sen ska ju mr D nosa och kissa lite här och där också, så turen är ju inte helt effektiv, men jag blev svettig och trött så nån nytta måste det ju ha gjort. Sen får jag väl erkänna att träningsvärken som fortfarande sitter i sedan fredagens joggingtur också säkerligen gjorde sitt till att tempot blev lite lugnare denna morgon.

Eftersom jag inte tog en sån lång runda hade jag tänkt testa Mamafitness när jag kom hem, men Modig hade vaknat då, så det var bara till att ta en light streching och en dusch, sen fick han lite mer mat. Får testa Mamafitness en annan dag.

Lite tankar kring morgonträning:
Det härligaste med att vara ute och träna så där på morgonen tycker jag är att världen runt omkring mig är så tyst och stilla. Oftast är det inte oväder på morgonen. Människor har inte börjat röra sig så mycket ute och inte heller så många bilar kör på vägarna. Luften är ren och fräsch efter en natts återhämtning. Med musik i öronen och en glad hund vid min sida mår jag tipp topp på dessa turer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D