måndag 6 oktober 2014

Bursit

Häromveckan var jag till sjukgymnasten. Kommer ni ihåg att jag skrev om att det högg till i ljumsken när jag tränade Flowin? Obehaget i ljumsken har liksom inte velat försvinna, så till slut ringde jag då och fick en tid. Förmodligen har jag bursit. Bursit är en typ av slemsäcksinflammation. Slemsäckarna är små vätskefyllda påsar som ska skydda leder och underlätta rörelser. Förmodligen har mina slemsäckar i ljumsken blivit irriterade när en sena har överbelastats eller utsatts för långvarigt tryck, vilket kan innebära att slemsäckarna bildar mer vätska och börjar ömma.

Var gör man då åt det? Ingenting. Vila.
Vadå kan jag inte träna då? Jodå, det går bra att träna så länge jag inte känner av min bursit. Vad bra, för när jag kör mina danspass på Nordic Wellness brukar jag inte känna av det!
Hur lång tid tar det att bli bra? Det kan ta upp till 1 år... What! Ok. Så nu är det bara att leva med det helt enkelt? Japp, så ser den krassa verkligheten ut. Ok...

Skador sucks...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D