torsdag 1 april 2010

Sisådär med självdisciplinen

Vikt: 69,8 kg

Har varit dålig på att använda min crosstrainer denna vecka. Vacklat lite i min strävan. Varit dålig på att stretcha enligt kiropraktorns anvisningar. Ätit en del onyttigheter, inte övermycket, men tillräckligt mycket. På jobbet har jag under två dagar ätit en måltidsersättning istället för mat. Det känns som att det gör skillnad i vikt. Nu äter jag inte dem för att just gå ner i vikt, även om det kan bli en bieffekt, utan för att det går så snabbt och lätt och jag blir mätt. Det underlättar helt enkelt. Har också varit dålig på att äta en ordentlig frukost i tid. Det påverkar ju också vikten. Även om det på sikt försämrar för mig. Frukosten är ju en viktig del av dagens matintag.

Var på bio igår. Köpte godis som jag åt, men faktiskt inte i den mängd som jag brukar, utan det var en liten påse. Det måste ändå ses som något positivt, även om det totalt sett inte går så bra för mig.

Nu är det en ny månad. Får se hur denna utvecklar sig och jag hoppas på att jag ska kunna ta mig i kragen och inte vackla så mycket. Problemet är att jag är sjukt sugen på choklad och glass!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D