söndag 7 augusti 2011

iFORM närmar sig

Den 30 augusti ska jag springa 1 mil på iFORM-loppet i Malmö. Är inte alls lika förberedd träningsmässigt som jag var inför Vårruset, men jag tror att jag kommer att klara det rätt så bra ändå. Tränar inte varje dag just nu, men har faktiskt fått in en del träning i sommar trots semester och dylikt. Jag tror definitivt att jag kommer att klara av milen. Var ute och sprang för en stund sen. Det blev drygt 9 km och det kändes bra.

Har en låsning i nacken som stör mig, har nog sovit konstigt. Annars känner jag mig i ganska god form ändå. Ska försöka springa mer på mjukare underlag framöver så att jag inte tär för mycket på knän och höfter. Idag sprang jag till exempel på en lång cykelstig ut till havet och tillbaka. Det hade dessutom hög mysfaktor att springa där!

Vid ett tillfälle när jag var på väg tillbaka på stigen kände jag att benen ville springa fortare än vad de gjorde, så jag lät dem hållas. Det var en fantastisk känsla att helt plötsligt bara kunna ge mer! Jag kände det som att jag nästan flög fram över stigen! Det gick ju inte att hålla hela vägen, men bara upplevelsen och den tillfälliga farten gav en kick!

iFORM - here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D