måndag 8 augusti 2011

Varierad träning

Efter gårdagens joggingpass kände jag mig lite stum i vaderna, så jag tyckte att en annan form av träning skulle bli av idag. Planen var att cykla ett par mil. När sambon hörde att jag skulle cykla ville han också hänga med, vilket var helt ok för mig. Lite sällskap är aldrig fel, speciellt inte nu när han är ganska upptagen med att träffa sin storebror som är här på besök. Så vi gav oss iväg.

Efter 8,5 km fick sambon punka. Typiskt! Jag ville ju inte egentligen bege mig hemåt än, gåendes. Jag ville ju cykla minst ett par mil. Visste inte riktigt hur jag skulle göra, men det blev att jag cyklade vidare och han började gå hemåt med cykeln. Fick ju värsta dåliga samvetet för att han gick där helt ensam. Hade det varit tvärtom hade jag velat ha sällskap. Men, jag bestämde mig för att fortsätte cykla rakt fram tills jag kom till en T-korsning, det vill säga jag var tvungen att välja håll. Då vände jag cykeln och cyklade tillbaka så snabbt jag kunde. Min cykeltur blev ca 1,2 mil innan jag hann ikapp sambon och sen var det nästan 3 km kvar tills vi var hemma. Lämnade in cykeln på lagning på vägen hos en gammal gubbe som driver en liten cykelverkstad som vi passerade på vägen. Sambon ska hämta den imorgon.

Trist att vi inte fick in en längre distans. Vi får helt enkelt bege oss ut igen en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D