lördag 17 september 2011

Rörelse i sakta mak

Jag märker att jag mår bra av att röra på mig såhär efter mina operationer. Tarmarna rör på sig mer och det onda i lungorna har blivit bättre (hade/har slem längst ner som gör att det värker och hugger i lungorna), trots att jag inte har visslat så mycket i pipan som sjukgymnasten på sjukhuset gav mig. Idag kunde jag till exempel gäspa utan att det högg till i ryggen. Nice!

Idag har jag rört på mig mycket, men jag kan ju säga så mycket som att det går ju inte fort. Alls. Får säga till sambon att sakta ner ibland, för annars hinner jag inte med. Tror han glömmer bort då och då hur sakta jag går för tillfället. Var med sambon som behövde shoppa lite jobbkläder. Vi hittade tre skjortor på Dressman och två skjortor samt en skitsnygg cardigan på Jack & Jones. Han kommer bli så stilig så på nya jobbet! Och så behöver han inte oroa sig för att det inte finns något att ta på sig i garderoben när han ska klä sig på morgonen. Sen ska vi rensa ut lite såna skjortor som han aldrig använder istället, för att skapa utrymme för de nya kläderna. En sak som var bra i klädesaffärerna var att det fanns någonstans jag kunde sitta och ge mina smakråd när sambon provade kläder så att jag fick vila lite.

Efter det åkte vi till veterinären och köpte hundmat. Jag kan ju inte bära 12-kilossäckar nu precis, så sambon var tvungen att följa med. Så passade vi på att storhandla på ICA Maxi när vi ändå var i närheten. Det fick stackars sambon också bära. Går ju inte med uppskuren mage. Kan ju knappt öppna dörrar som ger motstånd heller. Det var mysigt att lulla runt på ICA och handla tillsammans. Jag tror sambon har lite mer överseende med att det tar tid nu också när jag mår dåligt, för han blev inte alls jäktad av att det tog tid, såsom han kan bli när jag strosar omkring på ICA i vanliga fall.

Vi har haft en himla mysig eftermiddag tillsammans faktiskt. Jag blev trött efteråt, men jag tror att det är bra för min återhämtning efter operationerna att röra mig mer och mer. För varje dag som går rör jag mig lite mer än föregående och det tycker jag är toppen! Det går absolut framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D