måndag 14 april 2014

Zumba Step

I lördags testade jag Zumba step för första gången. Det är Zumba, fast med stepbräda. Jag tänkte för mig själv att det här är ju bäddat för en katastrof. Jag ska dansa och hålla reda på fötter och armar, samtidigt som jag ska upp och ner på den där brädan! Döm om min förvåning när det hela faktiskt gick riktigt bra. Roligt var det också! Och svettigt. En riktigt bra kombination. Jag blev utmanad av passet och vid ett tillfälle körde jag på golvnivå, för jag orkade helt enkelt inte hoppa upp på den där brädan en enda gång till.

Zumba step är något jag absolut vill träna igen. Har du inte testat det så gör det. De fummelfotiga bör dock iaktta varsamhet. Tips, ha koll på vart du sätter fötterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D