tisdag 29 april 2014

Konstant hungrig

Med endast 959 kcal i dagligt intag tycker jag att dag 2 med ShapeUp-appen har varit tuff. Jag är konstant hungrig. Det är inte kul alls. Idag har jag dock klarat det med 3 kcal att spela med. Jag ligger strax över i fett- och proteinintag, men lite under med kolhydraterna.

Imorgon ska vi veckohandla. Då ska vi fylla på förråden med lite nyttigare råvaror och inga onyttigheter ska hamna i vagnen. Imorgon ska vi dessutom på grillfest på kvällen. Inte bra för morgondagens resultat, men vi har sagt att vi ska kunna äta sånt när vi väl är bortbjudna. Måttlighet är mottot. Jag ska försöka tänka på intaget tidigare under dagen för att om möjligt kompensera lite för kvällens överintag.

När jag kommer hem från kvällspromenaden med Allvädershunden om en liten stund, ska jag gå och lägga mig och sova. Sömn får bort tankarna på hunger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D