måndag 11 juli 2011

Ärlighet varar längst

Idag ställde jag mig på vågen, alldeles nyss faktiskt. Det var länge sedan sist, för jag har inte varken vågat eller velat se sanningen i vitögat. Såhär är det. Jag har gått upp i vikt. Jag både känner och ser det, men stoppar trots det huvudet i sanden. Jag klarar inte av balansgången förbi onyttigheterna. Jag klarar inte av att motivera mig själv till mer och hårdare motion som ger resultat. Jag är inte bra på att förändra mig, att stå stadigt i mina beslut. Inte när det gäller såna här saker. Varför? Är jag den kroniskt och obotliga soffpotatisen?

Min vikt nu ikväll: 67,6 kg
Min viktuppgång sedan sista inmatningen på Runkeeper: 1,4 kg
Min patetiska ursäkt: Jag brukar väga mig på morgonen och jag var blöt i håret eftersom jag precis hade duschat.

Slut på ursäkter! Kom igen nu Sara, du kan bättre! Du är bättre och du förtjänar bättre än de beslut och val du gör just nu. Kämpa!

Ny dag imorgon. Nya tag?!
Published with Blogger-droid v1.7.2

2 kommentarer:

  1. Bra att du pratar förstånd med dig själv, men du borde också göra som du säger ;) Tänk inte så stort och långt fram, ta ett enda val i taget. Ett val i taget, en dag i taget - bryt trenden. Unna dig goda saker som du mår bra. Lite goda ostar, exotiska frukter, kryddiga korvar. Och jordgubbar Ä R gott även utan grädde och glass :) Jag vet, jag har provat.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  2. Mmm, ja jordgubbar kan ätas hur som och ändå vara smarriga! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D