onsdag 10 oktober 2012

Brutus på intågande

Om det är nån som undrar vem Brutus är, så kan ni ju läsa definitionen i vänsterkanten på min blogg. Och ja, han är här idag. Jag har inte fått in min träning nu på förmiddagen, vilken är min bästa tid att få sånt gjort, både vad gäller Modig och min egen motivation. På eftermiddagen känner jag mig oftast för trött för att träna och då sover inte Modig lika mycket heller. Idag har jag istället fixat med mina bloggar, vilket också fanns ett behov av, men det hjälper ju inte mig i fettkampen direkt.

Jag var till läkaren igår för att få hjälp med ärren efter mina operationer förra hösten. Ok, nu tänker jag visa dem på bild. Det är inte vackert och jag hade hoppats få mer kosmetisk hjälp än vad jag kommer att få, men i alla fall. Om ni tittar på bilden så ser ni att det liksom går inåt där ärret är. Nu har jag fått en förklaring till varför det är så. I ärret finns inget fett, men runtomkring finns det, därför buktar det inåt där just ärret är. Mindre fett, mindre inbuktning. Mer fett, mer inbuktning. Jag sa till läkaren "det är väl första gången som jag har velat ha mer fett någonstans". Det borde ju vara en sporre om nåt så här dagen efter läkarbesöket, men tydligen inte. Jag sitter som fastklistrad på soffkudden. Tur vi har hund så att jag får in nån typ av rörelse åtminstone!

Just nu säger Brutus till mig att jag ska gå och äta en sån där god glass som vi har i frysen, eller kanske två...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D