tisdag 9 oktober 2012

Svårstartad

Idag var det svårt att hitta motivationen till att träna och jag fick verkligen ta mig i kragen för att få det gjort. Anledning: jag ville helt enkelt inte idag. Modig somnade. Jag velade fram och tillbaka i mitt huvud. Tillslut blev det ja till träning. Tur var nog det för annars hade det nog varit början till slutet, för det är alltid så det är med mig. Om jag ger mig själv tillåtelse att hoppa över en gång, så blir det motigt nästa gång också och jag ger mig själv tillåtelse att skippa en gång till och en gång till. Tillslut tränar jag inte mer. Det har hänt mig så ofantligt många gånger, vilket den här bloggen också visar. Nu efteråt känns det jättebra! Och jag är stolt över att jag inte bara gav upp!

Valde att träna Zuzanas första ZWOW-pass efter Bodyrock, fast på den tiden kallades det ZWOD tydligen. Det var verkligen kick ass! Blev svettig och totalt slut. Speciellt squat leg lifts, 20 på varje ben, var jobbiga. Visserligen blir jag alltid svettig efter hennes pass. Det är fullt ös hela tiden. Glömde stänga av tiden när jag var klar, men jag landade väl på drygt 20 minuter tror jag. Min "form" är som vanligt inte helt i topp. Jag förenklar och gör på knän istället för på tå vid till exempel burpees och jag klarar helt enkelt inte av Dive Bombers. Än ska jag kanske tillägga? Gjorde vanliga push ups från knäna istället.

Har du inte testat Zuzkas träningspass och vill testa nåt du kan göra hemma helt gratis så kan jag rekommendera det! Jag gillar att träna med henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D