fredag 5 oktober 2012

WarriorZ?

Kan jag kalla mig det nu? Idag är tredje dagen på rad som jag har utfört en ZWOW-träning med Zuzana. Det känns bra! Och ja, jag har träningsvärk! I skinkorna!!! Det sköna med hennes pass är att de är så korta. Jag behöver inte lägga en halv dag på uppvärmning, träning, stretching och dusch. Dagens pass tog 12 minuter. Intervallträning med full on speed hela vägen. Ok, jag erkänner. Zuzana pratar mycket om att träna i the proper form, dvs att utföra alla övningar med korrekt kroppshållning. Jag är nog inte superbra på det, även om jag försöker. Dessutom är det vissa övningar som jag pga för klena muskler eller för klena handleder (får lätt värk i dem) inte klarar av. Då förenklar jag eller byter ut övningen mot någonting annat.

Gårdagens övningspass var Sweat EVERYWHERE och dagens var Just Add Water. Hon har numrerat övningarna, så dessa tre dagar har jag alltså avklarat ZWOW-träning nr 36, 35 och 37. Jag är på gång! Hoppas jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D