onsdag 21 augusti 2013

Roligt och svettigt med Zumba

När jag och maken var och kollade in Nordic Wellness så fick vi med oss två prova-på-kort som ger oss 1 veckas fri träning. Idag gjorde vi slag i saken och började prova på. Maken åkte och tränade på gymmet efter inskolningen. Jag och Modig stannade hemma och lagade mat. Jag åkte strax efter att Modig hade gått och lagt sig. Mitt mål var att få en plats i Zumbapasset på 60 minuter, vilket jag fick.

När vi kom in där var instruktören så där hyperaktiv, superpepp och alla vi andra bara stod där och såg ut som världens tråkmånsar. Jag kände mig lite bortkommen eftersom jag aldrig gått på något Zumbapass, jag ser ut som en mindre flodhäst och är typ hur otränad som helst. Tyckte mest det var jobbigt när hon höll på så och tyckte bara att hon skulle köra igång. Vilket hon gjorde tillslut.

Det var då det roliga startade! Visst, ibland tappade jag bort mig totalt och hann inte med i stegen. Hade kanske inte helt rätt gung heller. Men kul, det var det och svettig, det blev jag! Jag vill definitivt gå på fler Zumbapass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D