måndag 19 augusti 2013

Dags att ta tag i förfallet

Sedan träningslusten försvann har jag låtit mig själv förfalla totalt. Jag har inte haft varken ork eller lust att ta tag i mig själv och förändra min situation. Hela tiden har jag gett mig själv ursäkter för vad jag stoppar i mig och jag vill knappt se mig själv i spegeln längre. Någon träning har det inte heller blivit. Jag tror jag är mitt största jag (ej medräknat graviditeten förstås) just nu. Jag har aldrig tidigare vägt mer eller varit tjockare. Jag skäms över mig själv och känner mig allt som oftast ful, fet och äcklig.

Både jag och maken är tjockare än någonsin tidigare och vi har pratat om att vi måste förändra vår situation, vi måste bränna fläsket. Förra veckan besökte vi ett Nordic Wellness-gym här i närheten. Priserna är ju sjukt höga om man vill kunna inkludera klasser, vilket jag vill för jag tycker gymträning suger fett. Och då menar jag det inte bokstavligen. Men, när vi var där sa tjejen i receptionen att Groupon hade en deal där man kunde få träna betydligt billigare i alla Nordic Wellness träningscenter. Så vi kollade in det. För 12 månader som Guld+-medlem fick man 51% rabatt på priset. Så istället för 5100 kr hamnade priset på 2495 kr. En mycket rimligare summa enligt mig, men ändå en massa pengar. Vi slog till i alla fall och ska hämta ut våra träningskort här någon dag den här månaden. Kortet börjar gälla när man hämtar ut det, dock senast den 1 september. Nu gäller det att bruka allvar, för annars har jag kastat en massa pengar i sjön.

Vi beslöt oss också för att börja mäta oss en gång per månad för att se resultat på hela kroppen och inte bara stirra oss blinda på vikten. Maken har gjort fina excel-ark där vi skriver in våra resultat. Vi mätte oss idag. Här är min nedslående utgångspunkt:

Vikt och mätning Aug
Kroppsvikt 77
Bröst 100
Överarm vänster 33
Överarm höger 33
Underarm vänster 27
Underarm höger 27,5
Mage 103
Lår vänster 65
Lår höger 62,5
Vad vänster 41,5
Vad höger 41

Nu gäller det bara att lägga manken till och kämpa, för såna här resultat vill jag inte ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D