torsdag 2 januari 2014

Jul- och nyårssvullande

Jag undrar hur många kilo jag har gått upp nu under jul och nyår? En del, det känner jag och det ser jag. Visserligen har jag varit fullt medveten om mina intag av onyttigheter och gjort det med vilje, vetandes att det måste få ett slut från och med idag. Sen går livet så sakteliga tillbaka i sin gilla gång.

Varje dag har jag ätit onyttigheter. Det är sant. Varje dag, sedan jul, eller var det helgen innan jul? Nån gång där i alla fall. Mot slutet handlade det mest om att äta upp godisresterna så att de inte ligger och blir dåliga. Det trista är att det bara är de halvgoda och de überäckliga som är kvar då...

Dessutom, för att byta spår och toppa det här konstanta intaget av onyttigheter så har jag varit sjuk över julen och inte kunnat träna. Har faktiskt nyligen blivit så pass frisk att tanken på att nu måste jag ta tag i det igen har infunnit sig. Därför blev årets första träningspass passande nog förlagt till idag! 45 minuter Sh'Bam blev det. Även om det inte längre är lika mycket av en utmaning med tanke på ork så tycker jag ändå det är kul. En liten mjukstart inför killer-passet 60 minuter Zumba Fitness som är inbokat på söndag! Yeay!

PS. Jag vet att jag har varit urusel på att blogga och att det i vanliga fall innebär att jag har lagt av med träningen igen, men, den här gången har jag inget sånt att skylla på. Det är bara jag som har slackat med bloggandet. Så nu vet ni det. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D