måndag 13 januari 2014

Salta tjejen

Det kan man kalla mig nu, för jag är svettig som bara den. Har kommit hem från ett hårt pass Zumba Fitness 60 med min favoritinstruktör för en stund sedan! Han kör ju några måndagar till, så då fick jag ju passa på. Det var jätteroligt, men oj så jobbigt!

Tänk vilken skillnad det är på orken när jag har gått upp kl 4.45 på morgonen, varit på jobbet runt 7-tiden, hämtat Modig på dagis vid 16-tiden, lagat mat, ätit kvällsmat, nattat Modig, diskat undan och sedan bytt plats i bilen med maken som tränat innebandy, bara för att vara på plats kl 20, för att sedan köra igång passet kl 20.10. Pust, suck och stön... I vanliga fall har jag tränat med honom på söndagar. Då har jag sovit till 6-7 på morgonen, grejat med Modig, gått med Allvädershunden, ätit frukost ca 1-2 timmar innan passet och sedan begett mig iväg vid 10.30-tiden. Kapaciteten kändes inte på topp idag med andra ord. Men det gjorde inget, då svettades jag ändå mer! Därav salta tjejen, hehe...

Nu sitter jag här i köket framför datorn och smuttar på huskuren som jag fick tips på när jag tappade rösten sist jag var förkyld. Riven ingefära, honung och kokande vatten. Nej, jag har inte tappat rösten. Men eftersom jag efter de senaste träningstillfällena efter min förkylning har fått känningar i halsen morgonen efter och eftersom jag hostade nu när jag åkte från gymmet, så tänkte jag att det var lika bra att försöka kurera mig redan ikväll. Får ta och hälla i mig det där nu så att jag kan hoppa in i duschen nån gång. Morgondagen startar också kl 4.45. Sena kvällar är inte vän med tidiga mornar, så jag ska försöka somna så fort jag kan efter det.

Bara en sak till. Skulle in och boka in mig på nästa måndags Zumba Fitness 60 med favoriten. Det går ju att boka pass 1 vecka i förväg på Nordic Wellness. Alla platser var redan bokade! What!? Hamnade på reservplats nr 2. Håller tummarna att 2 personer får förhinder och avbokar så att jag får en favorit i repris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D