lördag 11 januari 2014

Träna eller inte träna

Det är frågan. Denna veckan och förra veckan har jag upplevt samma tecken varje morgon efter en träningsdag. Jag har haft känningar, ont, i halsen. Det har resulterat i att jag har tagit en Bafucin. Enligt Fass: Bafucin är halstabletter som används vid halsont och svalgrodnad i samband med lindriga infektioner i munhåla och svalg. Sen har jag helt enkelt ignorerat situationen och kört på som vanligt.

Vaknade upp nu på morgonen. Nämnas bör väl att jag inte tränade igår. Så, jag vaknade alltså upp. Har halsont, men nu har näsan blivit igentäppt också och jag känner mig "tjock" i näsan. Har stoppat i mig en Bafucin, men tänker då på dagens träningspass: BodyCombat, och måndagens träningspass Zumba Fitness med min favoritinstruktör - ett av två möjliga träningspass innan han beger sig utomlands i nio månader. Vilket vill jag prioritera? Tänk om jag tränar idag och blir ändå sämre så att jag måste avboka på måndag? Det vill jag ju inte!

Klockan tickar på. Beslut måste tas innan det är mindre än tre timmar kvar till träningspasset om jag ska ha någon möjlighet att boka av. Tick, tack... Hastigt och lustigt bestämmer jag mig, efter en kort diskussion med "typ sovande" maken, jag avbokar och sen om det finns platser kvar senare kan jag ju alltid boka mig igen. Jag har tur, efter min avbokning finns det nio platser kvar på passet. Möjligheten att göra som jag tänkt från början finns fortfarande. Nu får jag se hur jag mår här på förmiddagen och sen får vi se om det blir någon mer träning den här veckan eller om jag ska fokusera på att kurera mig. Kanske lät jag mig inte bli tillräckligt frisk efter sjukdomen vid jul innan jag kom igång igen? Eller så är det nåt nytt dagisvirus som har fångat mig efter Modigs fyra dagar på dagis den här veckan? Hoppas på snabb återvunnen hälsa i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D