söndag 18 maj 2014

Inte helt nöjd

Söndag. Dagen då jag väger mig och mäter midjan. Resultat:

Vikt 70,9 kg, en minskning på 600 g sedan förra söndagen.
Midjemått 92 cm, en minskning på 1 cm.

Det går åt rätt håll, men den här veckan tycker jag inte att resultatet av mina ansträngningar har varit tillräckligt. Och jag vet varför. I tre dagar i rad har jag haft för högt kaloriintag på grund av socialt umgänge med vänner där mat var inblandat. Framförallt igår var en dålig kaloridag då vi var på trerättersmiddag hos några vänner. Kalorierna sprang snabbt iväg. Fast ujuj så gott det var! Jag var fortfarande mätt imorse när jag vaknade.

För maken går det bra. Han är bara 1 kilo från sin målvikt, men pratar om att han ska sänka målvikten. Fast han hade ju inte lika många kilo för mycket som jag hade.

Nästa vecka hoppas jag att det ska bli bättre resultat. Härligt dock att närma mig en vikt som är under 70 kilo! Nu mår jag så pass bra också att jag har bokat in 2 träningspass nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D