torsdag 7 mars 2013

Blåsigt värre

Så har jag genomfört veckans andra träningspass och det känns riktigt bra, speciellt med tanke på att det var världens blåsväder ute! Brrr... Körde en repris av gårdagens "kvällspromenad" och tog samma joggingrunda med Allvädershunden som då. Resultatet: 2:18 km på 15:56 min med en genomsnittsfart på 7:18 min/km (jämför med igår 2,25 km på 19:43 min, 8:45 min/km). Är riktigt nöjd faktiskt, för jag kom in i ett väldigt härlig flow med bra fart under större delen av rundan. Mot slutet var det svårt att hålla, men jag gav inte upp utan fortsatte pressa ända till dörren.

Funderar över Vårruset. Hade jag kunnat hamna i ett sånt bra flow så hade jag nog lyckats få en ganska bra tid för att vara jag. I nuläget hade jag aldrig orkat hålla den farten så länge som 5 km, men med lite träning så kanske det kan gå. Det hade känts riktigt bra om jag hade kunnat förbättra min tid från 2011! Träning, träning, träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D