onsdag 6 mars 2013

Inget mer än vardagsmotion

Började på nya jobbet i fredags. En positiv sak med att ha börjat där är all den vardagsmotion som jag får in under en dag. För det första så har jag ju börjat använda lokaltrafiken. Det blir promenad till bussen, samt promenad från tåget på morgonen och sen tvärtom på eftermiddagen. Totalt drygt 30 min skulle jag tro. För det andra så sitter jag på tredje planet och matsalen är på femte planet och jag har aldrig använt hissen. Har faktiskt inte sett någon som använder hissen. Sen är det ganska långa avstånd inom kontoret också och vi går hit och dit för möten och utbildningar. Mycket rörelse alltså.

Vad gäller min vanliga träning så har jag inte utfört någon sådan alls sedan jag började på nya jobbet. I helgen var jag lat, så det blev inga fler träningspass förra veckan efter de två tabatapassen. Den här veckan har det inte heller blivit något och jag börjar känna mig lite stressad över hur fort tiden går. Brukar ju ha tränat minst en gång vid det här laget.

Du kanske undrar varför jag inte tränar på morgonen längre. Det beror på att jag beger mig hemifrån ca kl 6 på morgonen för att vara på jobbet vid 7-tiden så att jag kan sluta lite tidigare. Det är toppen med flex! Dock inte toppen för träningen som sagt. Hade tanken om en joggingtur med Allvädershunden som kvällsrunda, men nu vet jag inte. Slumrade till när jag nattade Modig och känner mig helt groggy i knoppen. Fast egentligen borde jag bara göra det och inte tänka. Får se hur det här slutar.

Maken har varit ute på en cykeltur på eftermiddagen när jag hade kommit hem, så han har fått in sitt första träningspass. Tror det är första veckans om han hinner före mig med sitt första pass. Inte bra. Borde springa. Trött. Hur ska jag göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D