söndag 31 mars 2013

Cykeltur i solen

Veckans andra träningspass blev en cykeltur i solskenet. Riktigt skönt. Tänkte att jag inte behöver ta ut mig så mycket utan att jag ska njuta av det hela bara. Men, nu vet jag varför jag inte gillar att cykla i vardagen. Jag blir ju så sjukt svettig! Det var jobbigt, fastän jag inte cyklade mitt allra värsta på min gamla damcykel. Resultat: 9,13 km på 36:07 min med en genomsnittsfart på 3:57 min/km. Runkeeper säger att jag inte brände så många kalorier (201 st), men jag tycker ändå att det måste ha tagit något, för annars hade jag väl inte svettats så som jag gjorde?

Tänkte på en sak när jag cyklade. Vi måste verkligen införskaffa cykelsadel till Modig så att vi kan bege oss ut på cykel hela familjen samtidigt. Jag tror han kommer att älska att cykla, för han gillar fart och fläkt. Precis som mamma och pappa. Hoppas i smyg på att han även kommer att gilla höga höjder, som mamma. För då kan vi hitta på såna grejer när han blir äldre, för pappa är höjdrädd och inte alls sugen på sånt som att flyga helikopter och åka luftballong.

Tillbaka till dagens träningspass och min träning överlag. Efter dagens cykeltur har jag klarat av 13 veckor av nyårslöftets 52. Det innebär att jag har klarat av 25% av nyårslöftet nu! Yeay! Maken failade den här veckan, för han har bara tränat 1 gång. Men, jag har inte failat nån vecka hittills och det är jag faktiskt lite stolt över! Go, Sara, go! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D