onsdag 27 mars 2013

Joggingtur i solskenet


Använde min friskvårdstimme idag och gick 1 timme tidigare än vanligt. Vilket blir ganska tidigt eftersom jag brukar vara på jobbet strax före kl 7 på morgonen (vi har flextid). Gick från jobbet ca 14.20 och var väl hemma någon gång efter kl 15. Maken och Modig var inte hemma, men det var en Allvädershund och maken hade bett mig gå en längre runda med honom när jag kom hem. Gå, schmå, här ska springas! Tänkte jag. Så, vid hemkomst bytte jag direkt om till träningskläder, tog på Allvädershunden springselet och gav mig iväg med Runkeeper igång. Bilden här ovan är den vackra vyn jag sprang förbi vid ett tillfälle. Kunde inte låta bli att fota utsikten. Tog en paus på Runkeeper just då.

Dagens Runkeeper-resultat: 6,42 km på 56:13 min, med en genomsnittsfart på 8:46 min/km.

Jag känner mig nöjd över att jag kom iväg, över att jag sprang hela vägen förutom när Allvädershunden gjorde sitt och när jag snöt mig. Själva rundan blev inte så himla bra. Det var härligt väder och allt var toppen på det sättet, men mina ben var helt stumma under hela rundan och det gick väldigt trögt för mig. Sakta men säkert tog jag mig framåt meter för meter. Jag gav inte upp, men jag kände inte att jag kom in i nåt vidare flow. Det var ett par korta tillfällen då flowet nästan var hos mig, men så flyktigt var det att jag aldrig riktigt hann in i det.

Dagens joggingpass innebär att 50% av veckans träning är avklarad. Det känns skönt att inte ha allting kvar till helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D