torsdag 21 mars 2013

Bra kostrutin

Jag har fått in en rätt bra kostrutin nu på det nya jobbet. Om jag hinner så äter jag en tallrik fil eller yoghurt på morgonen innan jag åker till jobbet. Om inte så blir det en banan när jag kommer fram. Till morgonfikat blir det hallon med turkisk yoghurt och linfrön samt te eller vatten. Sen har jag med mig egen mat till lunch. Oftast samma som vi åt kvällen innan, samt eventuellt en morot. Dricker vatten till. Till eftermiddagsfikat äter jag ett äpple och dricker vatten. Sen är det kvällsmat när jag kommer hem. Efter det har det inte blivit så mycket ätande på vardagar, för jag hinner inte. Antingen somnar jag när jag nattar Modig, eller så är det så kort tid kvar tills jag ändå ska gå och lägga mig att jag inte tycker det är lönt att äta nånting.

Jag håller mig mätt över dan genom att äta så här regelbundet, vilket gör att jag inte känner det där sötsuget så mycket. I fredags fick vi lite godis på jobbet. Har fortfarande inte tagit en enda bit, fastän det står två meter från mitt skrivbord. Har jag börjat få en gnutta karaktär vad gäller detta, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D