måndag 1 mars 2010

En början

Längd: 163 cm (enligt passet)
Ålder: 31 år och barnlös
Civilstånd: sambo + hund och katt
Startvikt: 70,4 kg (lite väl högt värde)
Midjemått: 94 cm (ojdå, är det inte nåt på 86 cm som en kvinna inte bör överstiga enligt Anna Skipper?)
BMI: 26,5 (dvs övervikt enligt Viktklubb.se)
Last: Sockerberoende sedan ung ålder

Känsla:
Trivs inte med min kropp och har inte gjort det på ett tag. Vill få ut mer av livet och inte slösa bort min dybara och snabbt försvinnande tid på meningslöst tidsfördriv. Har låtit mig själv förfalla viktmässigt, men framförallt i omsorg om mig själv. Jag har ingen direkt egenomvårdnad och känner mig oattraktiv för det mesta. Kroppen är konstant spänd som en ståltråd, allt från huvudet ex käkarna ner till tårna. Vaknar varje morgon på helspänn med axlarna uppdragna till öronen och värk i käkarna.

Steg 1:
Försöka ta hand om min kropp och lyssna på den bättre, höra de signaler den sänder mig.
Ge mig själv tid att omvårda min kropp och min själ.
Byta ut onyttigheter till nyttigheter.
Boka en kiropraktortid.

Största hindret:
Jag själv. Har väldigt låg självdisciplin när det gäller att genomföra denna typ av förändring och faller lätt tillbaka i gamla mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D