onsdag 24 mars 2010

Undanmanöver

Vikt i förrgår: 71,0 kg
Vikt igår: 71,1 kg
Vikt idag: 70,6 kg

Igår var jag duktig, använde crosstrainern i sammanlagt 90 min, gick en timmes kvällspromenad med hunden emellan, åt inget onyttigt. Ok, vi åt pannkakor till kvällsmat, men inget godis eller så. Använder jag crosstrainern hela kvällen och dricker vatten under tiden, då hinner jag inte känna sug efter onyttigheterna och sen är det dags att gå och nanna kudden. Det gäller att hålla sig sysselsatt. Fast vissa kvällar är jag så slut att jag inte orkar hålla på och ibland kan det va så himla mysigt att bara ta det lugnt med sambon. Jag kan ju inte alltid stå på min crosstrainer? Ska försöka få fler kvällar som är som gårdagen, för jag har så himla lätt för att sabotera för mig själv och då låter jag inga argument hindra mig och sen ångrar jag mig efteråt.

Det blev förresten inga handleds- och vristvikter i helgen. Jag tyckte dom var för dyra (279 kr för två st på Stadium). Sambon tycker att jag ska sy egna och stoppa typ ris eller nåt i dom. Ingen dum idé egentligen, chansen att jag kommer att genomföra det är dock ganska liten. Men, jag ska fundera ett varv till på det innan jag säger aldrig.

Avslappningsmässigt har det inte hänt så mycket. Har inte kommit igång med några avslappningsövningar än. Borde ta mig tid till det, men sömn känns ofta mer prioriterat och då hoppar jag över det.
Jag har börjat gå hos en kiropraktor, varit där två gånger nu och ska dit igen på fredag. Jag har blivit lite duktigare på att stretcha och göra övningarna som han har instruerat mig om, och jag tror inte att jag är tillbaka riktigt där jag var från början. Försöker också tänka med på min hållning och på att jag behöver vara avslappnad i mina axlar. Det är svårt, men på sikt kommer det nog att gå. Hoppas att det också ska ge inverkan på mina käkar, så att jag kan slappna av även där.
Har diskuterat att jag känner mig stressad med min chef, så jag kanske ska få gå en sån stressutbildningsgrej på jobb. Det känns bra att han lyssnar på mig när jag talar om att jag är stressad och vill försöka göra någonting åt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D