onsdag 17 mars 2010

Crosstrainern har anlänt!

Vikt: 71,0 kg
Problemområde: brist på avslappning, svårt att varva ner

Sedan crosstrainern anlände har jag använt den varje dag. Det känns bra! Går jag länge på den så blir det i ett lugnare tempo, går/springer jag kortare tid ökar jag tempot. Imorse sprang jag på den i 15 min efter att jag hade gått upp. Känner mig ganska vaken nu kan jag ju tala om. Med crosstrainern känns det än så länge mycket bra! Den kommer till användning. I den här takten så har jag snart använt den fler gånger än det gymkort jag hade på Friskis & Svettis för nåt år sedan. Kostnaden var ju också som ett årskort på gymmet, så det känns toppen, crosstrainern har snart betalat sig själv!

Det som känns mindre bra är hur låg självdisciplin jag har när det kommer till vad jag stoppar i mig. Jag har så himla svårt att hålla mig borta från onyttigheterna. Igår laminerade jag några skyltar till mig själv: "Sabotera inte för dig själv, det är inte värt det!" och "Vad har du här att göra!? Gå till din crosstrainer istället!!!" sitter på skafferiet med onyttigheter, "Sugen igen? Kanske skulle ta något nyttigt istället!" sitter på kylen. Jag hoppas att dessa små budskap till mig själv kommer att gå hem, att jag kommer att göra bättre val för mig själv med hjälp av dem.

När jag stod i duschen efter mitt korta crosstrainerpass imorse kom jag att tänka på Gud, att jag skulle behöva komma tillbaka till andligheten igen. Jag glömmer bort det i allt det som kallas vardag och den harmoni som andligheten medför tappas bort på vägen. Tyvärr är jag så disträ för tillfället att jag inte ens kunde be en bön till punkt, jag kom av mig och glömde bort det för mina tankar for liksom vidare. Igår pratade jag och sambon avslappningsövningar. Det var en övning där man skulle fokusera på en tanke i typ 3 minuter eller nåt sånt. Jag sa direkt att det klarar jag inte av. Kanske detta är ett stresstecken också, att jag inte kan samla mina tankar och fokusera tillräckligt för hjärnan har redan fortsatt till nästa och nästa och nästa ämne. Den går för högvarv konstant. Vad gör man åt sånt??? Jag tror att jag behöver lära mig att kunna slappna av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D