tisdag 7 juni 2011

Testpilot - Findus Green Deli

Jag tyckte det var spännande att bli utvald som testpilot till Findus Green Deli! Kollade in smakerna på nätet och funderade på vilken sort jag skulle välja och allt. Sen hände massor i livet och tiden räckte till väldigt dåligt precis då kupongen anlände. Så i förrgår kom jag mig äntligen för att gå och hämta min side dish! Sambon var med och valde ut smaken - Indian Curry. Mums, jag älskar curry! Tyckte dock att den var lite dyr och hade nog inte köpt den av den anledningen om den inte hade varit gratis.

Igår blev den tillagad! Det var svärmor som stod för middagen. Vi skulle äta panerad plattfisk med potatis och kall sås. Min sida dish kanske inte direkt passade till den typen av mat, men jag kände av pressen att jag måste tycka nåt så det var lika bra att få det överstökat. Svärmor tillagade den efter alla konstens regler, till punkt och pricka som det stod på paketet. När jag kom in i köket doftade det underbart av curry! Jag såg fram emot att provsmaka! Utseendemässigt var resultatet dock inte lika imponerande. Det hela såg ganska mosigt ut, liksom geggigt. Färgen var lite trist också, gul-grön. Men! Det doftade fortfarande fantastiskt!

Nu till själva provsmakandet. Tyckte att smaken var rätt god faktiskt, det är curryn som gör hela grejen. Det var dock inte så gott att jag känner för att betala nästan 30 kr för att äta det igen. Sambon var inte särskilt imponerad av varken smaken, färg eller konsistensen. Svärmor ratade det helt pga kikärtorna, som hon inte gillar. Sen läste vi på innehållsförteckningen. Det var en massa skumma grejer i det där och helt hux flux kändes det inte särskilt nyttigt alls.

Mitt slutomdöme är att idén är rolig, men Findus har inte helt lyckats i genomförandet. Jag tycker dom ska satsa på färre tillsatser, billigare priser och bättre konsistens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D