onsdag 8 juni 2011

Att sätta planen i verket

Gick upp samtidigt som sambon imorse. Han har sin opponering för examensuppsatsen idag och började tidigt. Själv hade jag ju en plan som sagt. Men shiiiit så trött jag var när klockan ringde! Solen strålade redan ute och ett härligt ljus flödade in genom fönstret. Kom inte upp alldeles så där på direkten, men efter en stund kände jag att det är nu eller aldrig. Sambon var redan i duschen, hörde hur vattnet strilade därinne. Tog på mig träningspaltorna och började förbereda mig mentalt. Vovvarna (mr D och ms B) var redo för att komma ut, glada i hågen!

Första testet att springa med två hundar samtidigt.

Så gav vi oss iväg. Sprang längs med vattnet i ett helt fantastiskt väder och om jag inte hade vaknat till ordentligt innan så gjorde jag det då! Det var helt underbart! Visserligen typ en miljon stopp, för med två hundar som ska stanna och göra sin business och samtidigt "läsa morgontidningen" går stoppen inte att undkomma. Det gjorde dock ingenting, eftersom jag inte har tränat nånting på ett par veckor så blev det en lagom början. Jag har ju ingen koll på avstånd och så här, så jag sprang i blindo kan man väl säga, med Runkeeper igång. Det blev en 3,2 km lång (eller kort) runda. Hade kunnat springa längre, men hade inte heller koll på klockan, så det kändes som en bra idé att inte utmana ödet och pusha mig genom en ändå längre runda. Dessutom vet jag ju inte vilken kapacitet lilla ms B har, eftersom det var hennes första runda. Men ujuj så duktiga de var vovvsingarna! Det var inga problem att springa med båda samtidigt. :)

Det visade sig när jag kom tillbaka att jag hade gott om tid och resten av morgonen har avlöpt i ett härligt, stilla lunk. Åt frukost med svärmor, tog en dusch och hann till och med skriva detta utan stress. Nu är det 20 min kvar tills det är dags att köra till jobbet. Fantastisk morgon! Fler sådana tack!

PS. Nu är jag igång! Tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D