fredag 15 april 2011

Shopping

Vårruset närmar sig och jag har tänkt och tänkt på att jag behöver nya löparskor, eftersom dämpningen i mina är kass, de är helt stenhårda i sulan. Har tänkt använda de gamla till promenadskor om jag köper ett par nya att springa i.

I julas fick jag ett presentkort på Stadium, där jag också är medlem, så jag tänkte att jag skulle passa på att inhandla ett par nya löparskor till mig själv där. Idag blev dagen. Fick hjälp av två olika i personalen eftersom jag har noll koll på vad jag ska ha för skor. De kollade på min gång utan skor på (ojoj, vilka stinkbomber det kom ut därifrån, isch) och med löparskor på. Det visade sig att jag pronerar när jag går, typ att mina fötter faller inåt. Det betyder att jag behöver skor som stödjer upp i hålfoten. De hade tre par löparskor för detta ändamål. Valet föll på ett par från Adidas. Inga favoriter utseendemässigt, men med bra stöd för mina pronerande fossingar och dessutom till det humana priset av 699 kr på extrapris.
Eftersom jag har lättstinkande fötter så hittade jag en produkt som man lägger i sina skor, Sneaker Balls (69 kr). De ska hålla i 11 veckor och luktar som Jenka. Mmm... Minnen... Jag valde den turkosa färgen som bäst passade till mina nya skor.
Köpte även ett par solbrillor från Prestige när jag ändå var igång, eftersom mina favoriter har blivit repade i vinter där de har legat nedslängda i väskan. Alla andra par jag har klämmer för hårt på näsan och är inte sköna, men dessa hade potential tyckte jag. Enkla, bra täckning för ögonen, sköna, jag såg inte helt kufig ut i dem.
Kom då på att jag faktiskt inte har någonting att ha på mig på Vårruset som går av stapeln den 2 maj. Förmodligen är det fint väder då, en indikation på att jag inte kommer att vilja ha mina långbyxor att springa i. Dessutom hade de ett specialpris på ett set från Nike för 299 kr.
När jag ändå var igång så tyckte jag det var lika bra att inhandla en ny sportbh, eftersom mina börjar bli lite slitna i elasticiteten. Det blev det gamla vanliga från Soc. Gillar dem, plus att de har ett bra pris av endast 199 kr.
När jag kom till kassan sa han som stod där att jag endast hade missat en grej och det var löparstrumpor. Men såna har jag hemma, så jag hoppade inhandling av fler par. Tyckte det kunde räcka som det var med tanke på att jag bara hade gått in där för att handla ett par löparskor. Priset blev inte så farligt ändå eftersom jag hade en medlemsrabatt på 10% på allt (ett erbjudande de har just nu), ett presentkort på 500 kr, samt min Stadiumbonus på 415 kr. Min faktiskt kostnad: 474,60. Tog det på Stadiumkortet och betalar nästa månad på faktura. Gött! Tycker jag fick riktigt mycket för under 500 kr! :D

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt med lite nya kläder och skor!!
    Det kommer säkert göra susen för löpningen ler
    Du får skriva och berätta sen hur det var att löpa i dom nya skorna .

    SvaraRadera

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D