torsdag 6 december 2012

Enkel smoothie

Ibland när jag är sugen på nånting gott så tar jag fram matberedaren och gör en smoothie till mig och maken. Det är mycket enkelt och jag mäter ingenting utan kör mest på känsla. Resultatet blir oftast liksom lite glassliknande, som sorbet kanske man kan säga, fast något lösare i konsistensen. Vill man ha det drickbart med sugrör är det bara att ha i lite mer vätska så ordnar det till sig.

Ingredienser:
  • Frysta bär efter smak och tycke (jag brukar ta lite vad som finns hemma, ikväll blev det björnbär, hallon och jordgubbar, det beror ju på vad man gillar också)
  • Vaniljyoghurt
  • Juice (behövs inte egentligen, jag använder det bara ibland när jag känner för det)
Häv ner allting i matberedaren/mixern i godtycklig mängd. Kör runt tills det blir en slät konsistens. Klar att avnjutas!

Jupp, svårare än så var det inte. Nu kommer det jobbigaste... Att diska matberedaren... Lycka till! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D