torsdag 13 december 2012

Handlat inför helgen

Idag var vi och handlade inför helgen. På lördag ska vi ha några vänner på besök. Det ska drickas glögg, ätas pepparkakor och spelas spel. Lördag, just det, dagen då jag får vara onyttig. Till själva spelandet har vi köpt snacks och läsk. En hel del smågodis blev det också. Alla vet väl hur lätt det är att bara sticka ner handen i påsen och plocka upp en liten go'bit för att sedan sluka den med hull och hår. Där stod påsarna på bänken och såg smarriga ut. EN liten bit liksom, det är väl inte hela världen? Uhuhuuuu, vad svårt det var att INTE sticka ner handen i påsen. Men, jag var faktiskt förvånansvärt stark idag. Jag tog ingen bit. Nu när påsarna är i tryggt förvar i skåpet så jag slipper se dem så fort jag är i köket, så känns det bättre och jag tänker inte så mycket på det. Nu ska jag nog klara mig tills på lördag i alla fall, trots att jag tvivlade på mig själv en bra stund där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D