onsdag 5 december 2012

Tre för tre

Lördagsgodiskampen är i full gång och idag har vi klarat av tre av tre dagar utan onyttigheter den här veckan! Vi har dock stött på frestelser och kämpat med sötsuget. I måndags till exempel så tittade jag in på jobbet där de hade bullar med glasyr som såg så underbart goda ut så det finns inte! Men, jag var stark och åt ingenting. Igår var maken lite besatt av sötsuget, men vi överkom det. Idag hade vi N på besök och bjöd på kvällsmat. När vi kollade på en film hade jag fixat fruktsallad som tilltugg. Dagen L närmar sig. Bara två dygn kvar, sen får vi frossa lite! Ska dock försöka göra det med måtta.

Förra veckan gick inte så bra. Kom visserligen inte på det hela förrän typ mitt i veckan, men jag räknar ändå från måndagen. Resultatet från förra veckan är tre av sju dagar. Tisdag: godis till bio. Lördag: ja, det var ju lördag, men åt mindre mängd än förväntat. Söndag: hade besök och såg på film, (nästan) oundvikligt att något onyttigt slinker ner.

Håller tummarna för en bra fortsatt vecka den här veckan i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D