söndag 16 december 2012

Inga dåliga väder

Idag när jag var ute med Allvädershunden mötte jag en man i såna där slimmade löparkläder som gör att man ser riktigt proffsig ut. Löpstilen avslöjade också att det inte direkt var första gången han var ute och sprang. Jag kom att tänka på det väder som vi har haft, med snö och svårframkomliga gångbanor. Såna här löparmänniskor såg jag då också och jag förundras över deras disciplin och träningsmoral. Det är verkligen så långt från min verklighet som det bara går och därför blir jag så imponerad av dem som verkligen ger sig ut och springer oavsett årstid. Det stämmer väl som man säger: det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Plus dålig självdisciplin i ur och skur. Jag kan ju drömma om att jag ska bli den där människan, att jag ska komma igång med träningen och hålla fast vid den. Sluta vara en träningsperiodare. 34 år behöver inte diktera en livstid. Än har jag dock inte hittat dit, det är den krassa verkligheten.

2 kommentarer:

  1. Jag såg också en sån där, fast det var när det var absurd snöstorm ute och själv kämpade man sig fram på liv och död medan han lätt skuttade förbi haha.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, det känns helt absurt ibland vad folk utsätter sig för! Fast dom måste ju gilla det, annars hade man väl inte gett sig ut i ur och skur?

    SvaraRadera

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D