söndag 29 september 2013

Ny stil på nytt ställe

Idag testade jag ett nytt ställe att träna på och dessutom en ny typ av gruppträning: Dance Fusion. Passet var en mix av afro och house. Det innebar stora rörelser med överkroppen och riktigt snabba fötter. Det var rätt så kul. Lite annorlunda än de andra dansklasserna jag har varit på som har kört koreografi till olika låtar. Här byggde man ihop en dans genom att lära sig steg i olika block. Sen på slutet la vi ihop alltihop till en dans. Hur gick det för mig då? Jo vars, det gick väl ok. Hängde inte alltid med. Tappade bort mig ibland. Det svåraste är de snabba fötterna. Mina vägrar ibland att snabba på och då är det ju omöjligt att hänga med i stegen. Ibland satt stegen och sen nästa gång gick det åt skogen, haha! Men, jag bryr mig inte. För mig handlar det inte om vad andra tycker om mig, utan det handlar om att jag tränar för att komma i form för att i sin tur vara mer nöjd med mig själv och hur jag ser ut. För att jag ska klara av det så krävs det att jag har roligt under tiden, för annars kommer jag bara att lägga av. Såsom det brukar bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D