onsdag 25 september 2013

Nya skor

Inför Vårruset 2011 köpte jag nya löparskor. Är det nån som minns? Det var nu ett tag sedan och dom löparskorna har blivit hårda, smutsiga och trasiga. Kolla in bilden vid lilltån. Värsta hålet! Så var det på båda skorna, plus att andra ställen också hade börjat ge vika, speciellt inuti vid hälen. Välanvända är de verkligen.


Med andra ord ett nyförvärv var på tiden. Skorna på bilden kastade jag bort idagfaktiskt. Behövde också byta ut mina skor för träning inomhus, för dom är betydligt äldre än de på bilden ovan. Visserligen är de hela och rena, så de får tjänstgöra lite till som slit- och slängskor. I fredags blev det shopping för Modig, mig och maken. Mina inköp höll sig till 2 par träningsskor och 4 par strumpor till för att om möjligt bevara skorna bättre. Tips från säljaren på Stadium och vad vet jag, lika bra att följa rådet.



Tänkte att jag inte skulle välja neutralt och svart som jag brukar göra, så det blev klatschigt rosa istället. Inneskorna följde samma tanke.







Egentligen är jag lite snål med såna här inköp och vill inte ge mer än max 400-500 kronor per par, men när jag provade de billigare varianterna och jämförde med dessa så var slaget förlorat. Det blev det dyrare alternativen, som ändå inte var dyrast. Sen hade jag nån rabatt och nåt pris var lite nedsatt, men skorna gick ändå på runt 800 kronor styck.

Sjukt sköna är de i alla fall! Inneskorna har en innerdel som sitter som en extra strumpa på foten, sen väger de i princip ingenting heller. Joggingskorna är för pronerande fötter för att jag ska få bättre stöd i hålfoten, de väger också ganska lite och sitter som en smäck. Fick gå upp till storlek 40 eftersom de är små i storlekarna. Längtar lite till torsdagens Sh'bam så att jag kan få testa inneskorna! Så man kan ju säga att nyinköpen är inspirationsgivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D