fredag 6 september 2013

Smygvägningar

Det är vad maken kallar dem, de tillfällen då jag väger mig mellan den månatliga vägningen och mätningen som vi har börjat med. Jag kallar det önskan av att återfå hopp, eftersom jag nånstans inte tror att en förändring är möjlig för mig. Visserligen har mina vägningar inte ingett mig hopp tidigare, men det berodde på att jag inte hade koll på min ursprungsvikt från första vägningen i slutet av augusti. Jag har tyckt att jag har känt en kroppslig förändring, men sen tänkt att det bara är inbillning. Imorse vägde jag mig (75 kg) och jag kollade upp ursprungsvikten (77 kg). Yes! Det var detta jag behövde! Att se att jag har uppnått lite resultat. Att det jag gör faktiskt har påverkat det jag vill förändra. Nu kommer jag nog inte att känna något behov av att väga mig förrän det är dags för septembers vägning och mätning. Känner mig upprymd över förändringen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D