måndag 9 maj 2011

Morgonjogg

Följde min tankebana från igår kväll. Tog en joggingrunda direkt på morgonen med mr D. Det är toppen att slå två flugor i en smäll så där - han får sin morgonrunda och jag får in min träning för dagen! Idag var mr D värsta bromsklossen dock. Jag väntade tålmodigt eftersom det är mer hans runda än min egentligen, men det blev tröttsamt. Han sprang sakta, morgontrött kanske med tanke på att vi begav oss hemifrån kl 6. Han nosade noggrant på varje litet ställe. Ibland kändes det som att han tvärnitade var tionde meter och tryckte nosen mot backen, slickade lite och försökte hitta rätt position för en perfekt nr 1, vilket kan ta tid... Suck... En runda som utan hund går på drygt 30 min tog idag 50 min! Men, han fick göra sin business och jag fick min träning, så allt som allt en mycket bra morgon. Får se om jag gör detsamma imorgon bitti. Har nämligen utbildning både idag och imorgon, vilket gör att jag inte behöver bege mig hemifrån lika tidigt som vanligt.

2 kommentarer:

  1. Jag har hört att när hundar nosar på morgonen är det som att läsa morgontidningen för dom haha .Han kanske läste något mycket intressant idag :-P haha kramiz du e så duktig som kämpar på med löpningen.

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja det sägs ju att det är så. Typiskt att tidningen var så himla intressant just idag då! ;P

    SvaraRadera

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D