torsdag 5 maj 2011

Ångrar mig

Idag är det en vecka sedan jag vägde mig sist. Rådbråkade min hjärna om huruvida jag skulle ställa mig på vågen idag eller inte. Osäkerheten var stor. Kanske pga att jag har svårt att tro att jag kommer att kunna gå ner mer i vikt än vad jag redan har gjort. Logiskt sett så vet jag såklart att möjligheten finns där, men känslomässigt så tror jag inte på det. I alla fall, funderandet fram och tillbaka fick mig såklart att ställa mig på vågen, vilket jag ångrar. Vid osäkerhet, hoppa över det du funderar på att göra är något som jag kommer att försöka ta till mig inför framtiden, för såklart blev jag besviken på det vågen sa till mig:

66,5 kg

En uppgång på 200 g som innebär att jag inte längre har gått ner den jämna och fina siffran 7 kg, utan bara 6,8 kg. Typiskt! Varför kunde jag inte bara låta bli att ställa mig på vågen ett tag till?! Vad dum jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D