torsdag 26 maj 2011

Dålig karaktär

Jaha, idag har jag misslyckats igen. Jag är en godisinist. Började dagen på jobbet som en skåpgodisinist, ungefär som en skåpsalkoholist, åt 4 stycken sura-S när jag var helt ensam på kontoret, men ingenting när kollegorna var där. Sen på kvällen var både jag och sambion sugna på nånting gott, så jag kollade in godisskafferiet och hittade lite smått och gott. Åt inte alls i de mängder som jag har gjort förr, men tillräckligt för att få dåligt samvete och bli rädd för att jag snart ska ha samlat på mig de där 7 kilona och kanske fler. Inte bra. Men, imorgon är en ny dag som jag kan använda till att ta nya tag. Det är aldrig för sent att börja om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D