torsdag 10 januari 2013

Morgonjogg

Hade tänkt träna igår, men på grund av att ett möte drog ut på tiden så tyckte jag att det kändes för stressigt så jag hoppade över det. Tänkte att jag kan springa på morgonen idag istället. Sagt och gjort. Jag gick upp några minuter i 5 när jag hade ammat klart, strax innan väckarklockan ringde. Allvädershunden fick sig en morgonjogg samtidigt. Det regnade. Jag tycker det var strongt av mig att inte låta vädergudarna hindra mitt beslut att springa. I vanliga fall hade jag nog gett upp där. Men inte den här gången! Var lite orolig för mobilen i regnet, men det gick bra. Den klarade sig.

Det blev en runda på ca 30 min och 3,3 km om jag inte missminner mig. Jag kände mig faktiskt stark idag. Att jag hade ork och kraft. Nu var det Allvädershunden som sinkade oss. Han kanske tyckte det var för tidigt på morgonen, inte vet jag, men många gånger fick jag springa långsammare än vad jag hade velat. Hade en liten tuff stund strax efter halva rundan, men det gick över och på slutet var jag starkare än på hela rundan kändes det som.

Nu har jag klarat av 100% av den här veckans träning, men det blir nog en tredje gång också. Föreslog för maken att vi skulle träna gemensamt här hemma på lördag då Modig sover. Maken har ju fortfarande sina två pass kvar den här veckan, så han har lite att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D