måndag 14 januari 2013

Tidig träning

Idag är det drygt 4 minusgrader ute och jag kände att jag inte vill ge mig ut och jogga då. Bestämde mig därför för att träna hemma på morgonen istället. Klockan stod på 5 som vanligt. När den ringde hade Modig fortfarande inte blivit ammad, så jag fick göra det först. Sen bestämde jag mig för att jag skulle träna i 30 minuter. Vad som helst som liksom kom för mig. Jag hade min yogamatta, mina 1-kg hantlar och mitt gummiband. Jag använde dessa och jag använde min egen kroppsvikt till att göra en massa olika övningar. Tog inga pauser, utan körde hela tiden. Inte som ett ZWOW pass, men jag tycker ändå att jag höll ett ganska bra tempo. Veckans första pass är avklarat!

Det blev inget tredje pass för mig förra veckan, för det blev inte av att jag och maken tränade tillsammans. Kanske kan vi göra det den här veckan istället? Att vi inte tränade tillsammans innebar också att maken missade nyårslöftet förra veckan. Nu står det 2-1 till mig i avklarade veckor. Närmast 52 vinner nyårslöftet! Hihi, fast det har jag inte sagt till maken än, för jag kom på det nu. Kanske skulle säga det till honom ikväll, se vad han tycker? Får se om jag kan göra något för att hjälpa honom få in sina två pass den här veckan istället?

2 kommentarer:

  1. Min självdisciplin är för dålig för att jag skulle klara av att träna hemma.
    Bra jobbat! :) Bra start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Anledningen till att jag tränar hemma och inte köper kort nånstans är för att jag har köpt årskort otaliga gånger och inte använt dem särskilt länge. Därför känns det som bortkastade pengar. Tränar jag hemma kostar det inget utifall att jag lägger ner träningen. Vilket tyvärr brukar ske. Får se hur det går den här gången.

      Radera

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D