lördag 5 januari 2013

Strålande väder

Det är sånt som gör att man bara vill vara ute och njuta. Idag var det nästan 8 plusgrader, blå himmel och fjäderlätta moln. Begav mig ut med Allvädershunden på en löparrunda på förmiddagen. Det var härligt! Men visst kändes det att vi var slitna från passet i förrgår, både han och jag. Vi orkade liksom inte fullt ut, så det blev lite mer intervall-artat än vad jag hade föredragit. Trots det gjorde vi bättre ifrån oss än sist, enligt Runkeeper. Det måste ha varit vår starka start som gjorde det.

Fick en sån kick av att vara utomhus att jag bestämde mig för att ta en promenad med Modig i vagnen till affären när vi skulle veckohandla. Maken mötte oss där. Det var en härlig promenad på 45 minuter. Jag passade på att ringa familjen då Modig sov. Underbart!

Det här har ju gett en bra grund för lördagsgodiset som vi har förberett och ska moffa i oss snart. Tror måttligheten inte riktigt kommer att hålla idag heller. Men, imorgon är det tillbaka på den hårda linjen igen, så det känns inte så farligt.

Ja, med dagens pass har jag uppnått nyårslöftet vecka 1. Maken har sitt andra pass kvar till imorgon. Jag har redan planerat in nästa veckas första pass redan på måndag morgon! Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D