måndag 28 januari 2013

Träning ger styrka

Körde mina 30-minuters träning nu på morgonen med matta och 1-kiloshantlar. Märkte en tydlig skillnad när jag gjorde mina dips från soffans armstöd. Jag är starkare än vad jag var när jag startade den här träningsresan vecka 1. De 4 veckorna jag har tränat har alltså gett resultat, om ej viktmässigt så styrkemässigt i alla fall. Det var en härlig känsla att känna att jag klarade av 12 dips utan att jag inte skulle kunna slutföra de sista. Förut har 10 stycken varit en kamp.

Idag när jag körde passet blev det lite som en cirkelträning. Jag körde ca 4-6 olika övningar i en följd tre gånger i rad och sedan likadant igen. Tredje gången hann jag bara 2 gånger i rad, för sen ringde klockan att 30 minuter hade gått och det var dags att strecha och fortsätta med min morgon. Det här var ett bra sätt att lägga upp träningen på tycker jag, eftersom jag avskyr pauser och tycker de är ett sånt slöseri med tid.

Nästa träningspass tänker jag att jag har på onsdag. Då börjar jag jobba lite senare, så vi får se hur jag tränar då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D